Öğrencilerin içinde yaşadıkları çevreyi kavramalarına yardımcı olan her türlü bilgi anlamlıdır. Bu bilgiler, öğrencilerin öğrendikleri ve içinde bulundukları dünya arasındaki ilişkiyi görebilmelerine kaynaklık eden bağlamsal çerçevelerde yer almaktadır. Teorik olarak anlatılan bilginin günlük hayat ile ilişkilendirilmesi ve öğrenci için daha anlamlı hale geitrilme çabası, eğitimde bağlam kavramının ön plana çıkmasına neden olmuştur.
Projede amaç: İlkokul ve ortaokulda öğrenim gören öğrencilerimizin bu kademelerdeki derslere yönelik motivasyon, ilgi, bilgi birikimlerini artırmak ve olumlu tutum geliştirmelerini sağlamak; bu derslerde yeteneklerini ve bu derslerin gerçek yaşamlarındaki faydalarını keşfetmelerine yardımcı olmak; edindikleri deneyim ve öğrendikleri bilgileri, günlük yaşantılarında kullanmalarını ve uygulamalarını sağlayarak bu ders ve alanlara yönelik öz farkındalıklarının gelişimine katkıda bulunmak; ilgili derslerle ilişkili günlük yaşamda karşılaşılan problemleri çözmeye yönelik gerekli bilgiyi araştırma keşfetme yorumlama ve zihinde yapılandırma becerilerinin geliştirilmesini desteklemektir.
Ortaokul öğrencilerimiz ile öğretmenimizin gerçekleştirdiği bu ayki "Okulumda Hayat Var" etkinliğinde Hacivat ile Karagöz kukla gösteriminin yanı sıra Tabu oyunu ile derslerimizde öğrendiğimiz bilgileri pekiştirdik.
Öğrencilerimiz ile Hacivat ile Karagöz etkinliğimiz;
İlkokulu 4. sınıf öğrencilerimiz ile yaptığımız bu etkinliğimiz ile Türkiye'nin Tarım Haritasını oluşturduk. Birebir yetişen ürünleri yapıştırdığımız haritamız ile öğrencilerimiz ile tarım coğrafyasını pekiştirdik.Sürecin içinde olan öğrenciler dersten hem keyif hem de verim aldılar.